Canon PowerShot PowerShot A590 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot A590 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Mike72NL 10-08-2010

Ik heb de A590 en is identiek aan de A570 behalve dat deze 8 MP heeft.

Ik gebruik dit toestel als back up voor mijn 500D spiegelreflex en wanneer ik geen zin heb om te slepen met de 500D.

Dit toestel past in je jas of broekzak en heeft toch een zekere vrijheid om dingen handmatig in te stellen.

Ik heb mijn A590 ooit voor €99 gekocht als overjarig model en heb er geen dag spijt van gehad,een ongeloofelijk goed en compact toestel om altijd bij je te hebben.

Er is maar één alternatief op deze compact en dat is de G11 (of de G9 als het een 2ehands model mag zijn).

De G11 is kwalitatief een stuk beter maar kost ook vier keer zoveel! De G9 is voor rond de €200 zeker te vinden.

hansje23 20-04-2009

Uitstekene camera voor de prijs die prima foto's maakt

chilly 12-03-2009

5 jaar een powershot A 80 gehad was ook perfect.Maar gezien de prijzen van nu en toen is het nu lachen.Dus snel deze besteld en uitproberen.Nou dag en nacht verschil en supet toestel voor de prijs.

kirstiej13 10-03-2009

Hallo,

Ik heb mijn camera nu 5 maanden.
Ik ben er heel erg tevreden over. Ik ben nog jong maar wil net wat mooiere foto's maken.
Op deze camera zitten heel veel functies waardoor je veel kunt doen. Op veel camera's gaat de kwaliteit achteruit als er heel veel functies opzitten voor weinig geld, maar dat is hier zeker niet. Ik vind het een mooie kwaliteit maar je moet veel uitvinden en proberen. Als je weet voor wat je welke stand nodig hebt krijg je zeker hele mooie foto's.

Groetjes kirstiej13

J.G. Nel 02-09-2008

Nadat mijn eerste digitale camera, een Canon Ixus 2, defect was geraakt en reparatie mij een kostbare zaak leek heb ik deze Canon aangeschaft.

Wellicht dat ik verwend ben geraakt doordat ik inmiddels ook met een digitale spiegelreflex werk, maar de resultaten van deze camera vallen mij tegen.

Ik heb de indruk dat de foto's ook minder van kwaliteit zijn dan mijn eerste Canon.

Het apparaatje heeft enorm veel mogelijkheden, tot macrostand aan toe, maar een groot deel van de foto's halen gewoon niet de scherpte die ik gewend ben en graag wil.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is, wellicht dat de autofocus een kleine afwijking heeft, maar ik ben er inmiddels gewoon niet blij mee.

Een ander groot nadeel vind ik het feit dat de batterijen van camera wel heel erg snel leeg raken.

's-Ochtends nieuwe batterijen erin gedaan en nog dezelfde ochtend leeg, na niet meer dan 22 foto's op het strand.

Anoniem 16-08-2008

Ik was op zoek naar een goede vervanger van mijn oude digitale camera met 3.3 megapixels en mijn keuze is gevallen op deze Canon Powershot A590 IS.

Ondanks dat de camera een kunststof behuizing heeft voelt hij toch solide aan. Het grotere formaat van dit toestel is voor mij een groot pluspunt, digitale compact camera's zijn vaak zo klein dat ik er weinig mee kan. Het verschil in kwaliteit met mijn oude camera is ontzettend groot, de kwaliteit van de foto's is zonder meer verbluffend te noemen. De handmatige keuze van diafragma en sluitertijden zijn vrijwel uniek in deze prijsklasse en geven de camera ongekende mogelijkheden. De uitgebreide mogelijkheden zorgen er voor dat het wel even duurt voordat ik het volledige potentieel van deze camera zal benutten.

toontje1 27-07-2008

ik had een nikon coolpix gekocht leuk ding maar deze toch omgeruildt voor de canon 590 powershot
De reden is dat deze wat meer kost maar zoveel meer
kwaliteit biedt,de instellingen zijn zeer rijk en je hebt om dit cameratje te leren kennen,wel even de tijd.
Voor de rest is de powershot al jaren een prima d.c. en verast hij menigeen met zijn goede fotos,
Voordeel vindt ik ook gewone batt,en een sd kaartje inzit.
Uiterlijk is hij voor sommige beetje oudbollig ,maar maakt het weer goed omdat je wel een echt cameratje in je hand houdt.

Klein nadeel,maar da,s software matig
De info verder staat op een cd maar als je dit allemaal wilt printen, om het op gemak even op papier allemaal te lezen wat het toestel kan dan kost je dat ong 200 a,4 tjes [maar thats al]

wouter3 28-05-2008

Ik heb deze camera aangeschaft als tweede naast mijn spiegelreflex. Met name de kwaliteit van de foto's en de handmatige opties in combinatie met de erg lage prijs gaven de doorslag. De uitgedeelde cijfers zijn dan ook in het licht van de prijs gezien.
Kwaliteit van de foto's is gewoon prima en kan absoluut tippen aan de kwaliteit van duurdere camera's (OK, mijn andere camera maakt mooiere plaatjes, maar is dan ook incl lens bijna 8 keer zo duur). Mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, incl handmatige instellingen. Gebruiksgemak van Canon is altijd goed. Vormgeving is vrij standaard en vrij saai en plasticachtig. Daarvoor koop je hem dus niet. Degleijkheid is nog onbekend, de tijd zal het leren. Kortom een camera waar niemand zich een buil aan kan vallen en mooiere foto's maakt dan de prijs doet vermoeden.

Johannes van Loen 11-05-2008

Aardig cameraatje, eenvoudige bediening. Groot, helder display met duidelijke menu-structuur, maakt de bijgeleverde handleiding bijna overbodig. De handmatige instelmogelijkheden zijn nuttig en talrijk.

Optische zoeker een pluspunt maar is wel onnauwkeurig. Na wat oefenen en gewenning valt er evenwel goed mee te werken. Het toestel is klein en heeft een hoog plastic-gehalte maar ligt, geladen met batterij, goed in de hand (mede door de kleine grip) en heeft een prettig gewicht.

IS,autofocus en AE-lock werken naar behoren. In 'normale' lichtomstandigheden functioneert ook de lichtmeting goed, worden die omstandigheden wat extremer dan zie je dat het sensortje moeite heeft met het dynamisch bereik. Maar dat zal bij ieder ander P&S cameraatje niet veel beter zijn. Op zich zijn de opnames heel behoorlijk scherp. Filmen met fotocamera of mobieltje boeit me niet, dus daarover geen mededelingen.

De standaard kleurinstelling van het toestel is tamelijk levendig, zelfs iets té naar mijn smaak. Het loont de moeite ook andere instellingen uit te proberen. Mij bevalt 'neutraal' vaak beter dan die genoemde standaardinstelling; het beeld ziet er niet zo geprefabriceerd uit, is minder 'poppy', in de nabewerking valt er meer mee te doen.

Kortom, in situaties die niet al te veeleisend zijn kun je met dit cameraatje heel leuke resultaten behalen. Verwacht er geen wonderen van, zoals van geen enkel P&S cameraatje. De powershots van Canon zijn al enige tijd op de markt, dat merk je aan de doordachte bouw van het toestel: er wordt dóórontwikkelt op een bestaand concept. Wat je voor die prijs krijgt is meer dan bij veel andere, duurdere cameraatjes en alles bij elkaar heel acceptabel.

Brompot 13-04-2008

Mijn dochter heeft deze camera gekocht om een beetje serieuzer te kunnen fotograferen. Sluitertijd en diafragma zijn, ook los van elkaar, handmatig in te stellen. ook handmatig schrpstellen is mogelijk. Dat is vrij uniek voor dit prijssegement, de meeste andere merken bieden dat pas bij veel duurdere exemplaren.

De camera functioneert goed. Bij ISO 400 wordt er wat ruis zichtbaar, al moet je er wel naar zoeken. Bij ISO 800 is de ruis duidelijker en bij ISO 1600 is de ruis storend. Dat ligt in lijn met andere camera's uit dit segment.

De automatische witbalans heeft wat moeite met kunstlicht en met situaties waar er weinig licht aanwezig is. Ook bij foto's waar een enkele kleur overheerts, zoals een grasveld is de witbalans niet helemaal correct. De afwijking is wel dusdanig dat het op de computer corrigeerbar is. Ook het handmatig instellen van de witbalans verhelpt het probleem.

Scherpstellen gaat meestal goed, maar je moet er wel aan denken om zelf de macro stand in te stellen, dat gaat niet automatisch. De camera heeft, net als veel anderen, de neiging om een object uit de voorgrond te pakken. Even opletten dus als je een object in de achtergrond scherp wilt hebben.

De scherpte-diepte is niet fenomenaal, ongeveer de helft van wat je bij een DSLR hebt bij hetzelfde diafragma. Als je bewust onscherpte nastreeft in een deel van je foto is dat natuurlijk weer een voordeel.

De flitser is krachtig genoeg voor dit type camera. Als je meer nodig hebt dan is (in tegenstelling tot wat op deze site staat) een externe flitser verkrijgbaar. Je zit dan wel aan Canon vast en zelfs die heeft maar een type. En je kunt natuurlijk altijd slave flitsers inzetten.

Al met al is dit een camera die veel waar voor zijn geld biedt en een aantal mogelijkheden heeft die je meestal in dit prijssegment niet tegenkomt.